- ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
031-32212858

دوشنبه ها و چهارشنبه ها 9 الی 12

ابلاغ الکترونیکی

ابلاغ الکترونیکی کليه اوراق مالياتي صادره در سامانه ‌هاي مالياتي از ابتداي شهريور سال ۱۴۰۱

مديرکل دفتر امور مؤديان و خدمات مالياتي سازمان امور مالياتي کشور در زمینه ابلاغ الکترونیکی : به ‌منظور تسريع در انجام امور و افزايش سطح رضايتمندي مؤديان، کليه اوراق مالياتي صادره در سامانه ‌هاي مالياتي سازمان امور مالياتي کشور از ابتداي شهريور سال ۱۴۰۱ به‌ صورت الکترونيکي ابلاغ مي ‌شود.

محمد جهاني کيا، مديرکل دفتر امور مؤديان و خدمات مالياتي سازمان امور مالياتي کشور اظهار داشت: در فاز جديد و تکميلي طرح ابلاغ الکترونيکي اوراق مالياتي که از ابتداي شهريور ۱۴۰۱ به اجرا درآمده، براي اوراق سيستمي، ابلاغ الکترونيکي جايگزين ابلاغ دستي اوراق مالياتي شده است. مؤديان مالياتي ميتوانند با فعالسازي ابلاغ الکترونيکي در درگاه ملي خدمات الکترونيک سازمان امور مالياتي به نشاني my.tax.gov.irاوراق مالياتي خود را بدون مراجعه حضوري به ادارات امور مالياتي دريافت و مشاهده نمايند.

وي بيان کرد: اوراق مالياتي اين مؤديان، به صورت خودکار بر روي حساب کاربري آنان بارگذاري شده و پيامک اطلاع رساني نيز ارسال مي شود. مؤديان، پس از بارگذاري اوراق، ۱۰ روز فرصت دارند با مراجعه به حساب کاربري خود، اوراق مذکور را مشاهده نمايند. رؤيت برگه در حکم ابلاغ مي باشد و مهلت مؤديان براي اقدامات قانوني مربوط، از اين تاريخ آغاز مي شود.

جهاني کيا افزود: چنانچه مؤدي ظرف ۱۰ روز جهت مشاهده برگه، به حساب کاربري خود مراجعه ننمايد، روز يازدهم به عنوان تاريخ ابلاغ به مؤدي در نظر گرفته مي شود. در صورتي که روز يازدهم با تعطيل/تعطيلات رسمي/عمومي مصادف شود، اولين روز کاري بعد از تعطيل/تعطيلات مزبور به عنوان روز ابلاغ محسوب خواهد شد و مهلت هاي قانوني واکنش به اوراق مالياتي بر مبناي آن در نظر گرفته مي شود.

این مطلب را با یک کلیک اشتراک بگذارید
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Print
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها